مدل کامپیوتری پیشرفت‌های بالقوه را در فناوری «چشم بیونیک» تقویت می‌کند

محققان سیگنال هایی راتوسعه میدهند که می تواند بینایی رنگ و وضوح بهبود یافته رابه ارمغان اورد

مدل های کامپیوتری پیشرفت‌های بالقوه را در فناوری «چشم بیونیک» تقویت می‌کند
محققان سیگنال هایی را توسعه می دهند که می تواند بینایی رنگ و وضوح بهبود یافته را برای نابینایان به ارمغان آورد
و روش هایی را برای افزایش وضوح و دید رنگ در دستگاه های پروتز شبکیه شناسایی کرده اند.
میلیون ها نفر در اثر بیماری های دژنراتیو چشمی با از دست دادن بینایی خود مواجه می شوند. اختلال ژنتیکی رتینیت پیگمانتوزا به تنهایی از هر 4000 نفر در سراسر جهان 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.
امروزه، فناوری برای ارائه بینایی جزئی به افراد مبتلا به آن سندرم وجود دارد. ، اولین پروتز شبکیه در جهان، برخی از عملکردهای بخشی از چشم را که برای بینایی ضروری است تولید می کند و به کاربران اجازه می دهد حرکات و اشکال را درک کنند.
حوزه پروتزهای شبکیه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما برای صدها کاربر در سراسر جهان، "چشم بیونیک" نحوه تعامل روزانه آنها با جهان را غنی می کند. به عنوان مثال، دیدن خطوط کلی اشیاء آنها را قادر می سازد تا در محیط های ناآشنا با افزایش ایمنی حرکت کنند.
این تازه شروع است. محققان با هدف بلندپروازانه در ذهن به دنبال بهبودهای آینده در فناوری هستند.
Gianluca Lazzi، مهندس برق در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: "هدف ما اکنون توسعه سیستم هایی است که واقعاً پیچیدگی شبکیه چشم را تقلید می کنند ."
او و همکارانش در USC با یک مطالعه اخیر با استفاده از یک مدل کامپیوتری پیشرفته از آنچه در شبکیه اتفاق می افتد را بررسی کردند. مدل آنها شکل و موقعیت میلیون‌ها سلول عصبی در چشم و همچنین ویژگی‌های فیزیکی و شبکه‌ای مرتبط با آنها را بازتولید می‌کند.
بیماران میگفتند چیزهایی که قبلاً حتی نمی توانستیم ببینیم، اکنون می توانیم مدل سازی کنیم." ما می‌توانیم رفتار سیستم‌های عصبی را تقلید کنیم، بنابراین می‌توانیم واقعاً بفهمیم که سیستم عصبی چه کاری را انجام می‌دهد.
محققان با تمرکز بر مدل‌هایی از سلول‌های عصبی که اطلاعات بصری را از چشم به مغز منتقل می‌کنند، راه‌های بالقوه‌ای را برای افزایش وضوح و اعطای دید رنگی به دستگاه‌های مصنوعی شبکیه در آینده شناسایی کردند. لازی و همکارانش مدل کامپیوتری را در مطالعه ای به کار بردند که تا حدی توسط بنیاد ملی علوم ایالات متحده تامین مالی شد و در IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering منتشر شد .

کالایی ثبت نشده است

جمع :0
قابل پرداخت :0
ثبت سفارش